neděle 4. listopadu 2012

Berete "léky"? Děkuji, nechci!

Berete léky? Tak to vás lituji! Kdysi jsem taky věřil doktorům, než jsem se dozvěděl, co nám to vlastně dávají a kolik z toho mají od farmaceutického průmyslu procent. Kolikrát se na mne ani "lékařka" nepodívala a už psala recept na antibiotika, která právě v té době distributoři léků propagovali. A protože jsem člověk zvídavý, a novinář k tomu, mrkl jsem se na složení a vedlejší účinky. No a tady vám kousek z průvodního letáčku z krabičky jedněch obyčejných antibiotik s dovolením ocituji:

..."Tento lék se obvykle dobře snáší. Jen někdy se při jeho užívání mohou objevit nežádoucí účinky. V oblasti trávicího ústrojí to jsou nechutenství, nevolnost, zvracení, průjmy, záněty jazyka a dásní, křeče v břiše; nepřejdou-li do tří dnů, poraďte se s ošetřujícím lékařem. Mohou vzniknout i reakce přecitlivělosti, léková horečka, bolesti hlavy a kloubů, svědění a zčervenání kůže, kopřivka i kožní vyrážky nejrůznějšího druhu, kožní záněty a výrazná nesnášenlivost oslunění s nebezpečím vzniku puchýřů až rozsáhlejšího postižení kůže puchýři (ještě, že zrovna nesvítí slunce...).
Ojediněle se objeví alergický zánět plic a dušnost, poruchy krevní, chudokrevnost, nedostatek bílých krvinek nebo krevních destiček, drobná tečkovitá krvácení do kůže. Vzácné jsou poruchy jater provázené žloutenkou, snížení hladiny krevního cukru s třesy a pocitem hladu, poruchy ledvin z vysrážených krystalků léku anebo poruchy ledvin zánětlivého původu, může se objevit krev v moči. Ojediněle se mohou objevit podráždění až zánět mozkových blan, poruchy látkové přeměny, střevní záněty a zánět slinivky břišní anebo neurologické poruchy, přechodná krátkozrakost, poruchy chování, obtíže při udržování rovnováhy..."
Tolik citace a závěrem ze stejné krabičky ještě malé povzbuzení na závěr - cituji: "Při dlouhodobějším užívání tohoto léku, delším než 14 dní, se budete muset podrobit různým vyšetřením."

To jsou vyhlídky, že? Děkuji, antibiotika již asi sedm osm let neberu a je mi mnohem, mnohem lépe! Odešel jsem včas...
A když na to přijde, u nás na Moravě máme na chřipku svařené víno s medem, střevní potíže zastaví rum a na ostatní je slivovica.

Autor: Petr Hynek

2 komentáře:

  1. Souhlasím a to jsem lékařka! ale jsem takový insider , který jim to kazí :D.

    OdpovědětVymazat
  2. :-) sprdol ma doktor, že neberiem dávky ako nakázal.
    Ja, že čítam leták u balenia. On, nemáte čo čítať.
    Ja, ale mám je to môj život, platím ja za liek a keď som vám vysvetľovala ako sa cítim , tak ste ma vôbec nepočúvali. Ajajaj.
    Be

    OdpovědětVymazat