neděle 16. prosince 2012

Letět vzdor gravitaci, tak jako ptáci

Petrova krásná básnička, trochu na odlehčení od aktuálního tématu 2012 x).



Na křídlech bělostných
jak křídla andělů
chci letět, slyšet smích.

Chci zažít radost, smutek,
jak pes co svému pánu utek´,
chci žízní lízat bílý sníh.

Navzdory době, všemu,
co mi v cestě stojí,
navzdory gravitaci - tak jako ptáci.

Dali mi okovy na konce perutí,
navlékli provaz kolem krku a táhli
se slovy: Tak leť si. A pak mě táhli k sobě.

Na tuhle šibenici, věru, ti,
co na katy doby si tam hráli,
hleděli a řvali, zlom si vaz.

Tak vytrhl jsem brk a napsal vzkaz.
Kašlu vám na okovy, kati,
a kašlu vám i na provaz!

Na křídlech bílých jako sníh,
jak křídla andělů,
chci dál letět navzdor době.

A i když svázán provazy, a kolik jich,
letím navzdory všem a
- letím vstříc sám sobě.


Autor: Petr Hynek

4 komentáře:

  1. Sakriš, som sa zľakla z tej fotky - :-))
    Bed

    OdpovědětVymazat
  2. Vlastne, keď nám to jedlo urobili v školskej jedálni bol v ňom/na ňom / aj povrázok, taká niť.
    Už si to nedám ...
    B

    OdpovědětVymazat
  3. Ta druhá fotka mi nepřijde moc v pohodě, tu básničku to úplně zazdilo a docela to degraduje i celé SNE Fáďo.

    Patrik

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pardon, už je tedy pryč...
      Neberte všechno tak vážně ;).
      F.

      Vymazat