pondělí 13. srpna 2012

Nezvolená cesta - R. Frost

Dnes si dovolím "pouze" báseň od Roberta Frosta, na kterou jsem si včera vzpomněl. Před téměř třiceti lety ji přeložila do češtiny Hana Žantovská.
Společnost je dnes všemožně manipulována a vydává se rozmanitými směry, ale nikomu z nás nic nebrání v tom, jít svou cestou. A vždy to bude ta správná.

Dvě cesty se dělily v žlutém háji
a byl bych tak rád nelenil,
šel oběma a zvěděl, co tají,
tu první jsem sledoval očima, dal jí
sbohem, když zmizela v zeleni.

Šel po druhé, která se nabízela,
snad právem jsem jí přednost dal,
zarostla travou, prošlápnout chtěla,
tu první mi pak připoměla,
když jsem ji poctivě prošlapal.

Jedna i druhá zde zasypaná
ležely pokojně pod listím.
Tu první jsem zamýšlel pro jiná rána,
však každá cest je předešlou daná,
a sotva kdy se tam navrátím.

Po létech povím to najednou
s povzdechem, jak čas plyne.
Dvě cesty se dělily, já šel tou,
kde jich šlo méně přede mnou
a pak bylo všechno jiné.

Autor: Robert Frost
Překlad: Hana Žantovská
Vystavil: Fáďos

2 komentáře:

  1. Krásne - ďakujem.
    Obdobne - na diaľnici stačí držať plyn a spojku, až ťa to uspí a havárie je tu.
    Na poľných cestách, svahoch, pracuješ, oči na šťopkách a dozvieš sa viac, aj sa naučíš..
    Tatak, Bed :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak x). Na dálnici většinou ani tu spojku nepotřebuješ x). Jezdím ze Zlína do Brna zařizovat věci kolem VŠ...3x jsem jel po dálnici a pak jsem usoudil, že půl hodiny navíc mě nezabije a rozhodl jsem se jezdit po klasických silnicích I. a II. třídy. Aspoň z toho něco mám, v autě není takový hluk a slyším dokonce hudbu, když si ji pustím xD, což na českých dálnicích nepřipadá v úvahu xD.
      To ani nemluvím o tom, že dálnice je pro můj 20 let starý diesel docela pohroma. Ve 130 Km/h to točí na 4 500 ot/min a to je na diesel až až, když to člověk takto drží hodinu a půl.
      Stačí si vybrat svou cestu x).

      Vymazat