středa 12. září 2012

Zeměloď aneb dům z odpadků


Zeměnka je první česká zeměloď, kterou postavilo o. s. Zeměloď ve spolupráci s arch. Reynoldsem a s pomocí spousty ochotných lidí. Byla financována z darů veřejnosti a z vlastních výdělků o. s. Zeměloď. Stavba trvala 21 dní - od 5. do 24. května 2012.
Více o celém průběhu stavby se dozvíte v tomto krátkém dokumentu, v režii Viliama Poltikoviče :


Americký architekt Michael Reynolds postavil na Sázavě energeticky soběstačný dům z materiálu určeného pro smetiště. Za spolupráce lidí z 15-ti zemí světa a ve spolupráci s nadací www.zemelod.cz a Jaroslavem Duškem.

Pokud by jste se chtěli na tuto stavbu podívat osobně, na této stránce jsou přesné instrukce jak se ke stavbě dostat : http://www.zemelod.cz/cz/Zemelod.html

Vystavil: Michal

10 komentářů:

  1. Moc pěkné x). Až mě mrzí, že jsem tam taky nebyl xD x).

    OdpovědětVymazat
  2. Ale můžeme tam zajet, Fáďosi! ;-) Jednou bych taky rád svoji zeměloď, ale kdo z nás tady ne? :-) Vynikající Michale, vynikající - díky za to! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zajet se podívat je jednoduché Patriku. Mě jde o ten pocit tvorby, kdy člověk pracuje, protože to chce dělat, pro krásný pocit. Vkládá do toho svou energii a snaží se, jak nejvíc dovede, protože věří, že dělá dobrou věc a nečeká od toho nic jiného, než dobrý pocit x). Mě osobně by ještě velmi pohánělo, že je to originální x).
      Stejně tak pracuju na brigádě a peníze jsou jen bonus. A pokud mě ta práce tímto způsobem nenaplňuje, tak ji dělat nebudu x).

      Vymazat
  3. Jasně, mně to akorát nedošlo, dnes mi to nemyslí. :-) Ale to je nakonec příjemné :-D.

    Mě úplně zamrazilo až, jak jim to krásně šlapalo a měli tu radost, taky bych chtěl potkat ještě pár desítek takových lidí, se kterými mám bohužel zatím možnost být v kontaktu jen takto elektronicky. ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nápodobně, chlapi, když jsem to viděl, úplně jsem prožíval tu energii tvoření s nimi. Třeba se jednou na podobné stavbě sejdeme... Ale zatím máme možnost aspoň svými myšlenkami stavět svůj lepší svět - svoji ze-mně-loď, svoji duchovní Noemovu archu, která nás převeze přes nebezpečné vody do bezpečí přístavu.

      Vymazat
  4. Mne sa vtiera myšlienka, keď sa budú ztrácať umelé materiály v období prechodu,viď článok hore, čo z toho domu zostane. Bude obývaniaschopný ???
    Bed

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj Bedko :-),

    dost dobrý postřeh. Navíc jsem mimochodem k zemělodi viděl Facebooku další ryze pragmatické poznámky...nic není jen černé ani jen bílé. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dyk hej, mne sa páči viac chalúpka Kremienka a Chocholúšika.
      No fakt, mám chalupu z hliny, som ovplyvnená :-DDD

      Vymazat
    2. Nebýt Googlu, nevěděl bych, že Kremienek a Chocholúšik jsou Křemílek a Vochomůrka :-DDD V tomhle mám tedy mezery :-D

      Vymazat
  6. ... někdo tu hlesnul, že by chtěl vlastní "zeměloď".
    Podarí sa, keď budeš chcieť - snívaj silno !
    Ja už potrebujem Len pár tisíc a dokončím druhý dom.
    "Všechny sily Vesmíru se spojí aby Vám pomáhaly".
    Toť čistá pravda.
    Bed :-)

    OdpovědětVymazat