neděle 15. dubna 2012

Krásný moment - konfrontace "nového" myšlení a starých vzorců

Střet starých zaběhlých vzorců s novým myšlením, které se "rozjíždí" teprve poslední dobou, je na denním pořádku. Častý jev, probíhá téměř neustále. Včera jsem však narazil na jeden přímo ukázkový příklad.

Bylo už pozdě večer a já ještě šmejdil na webu Nového Bohatství, kde jsem právě dočítal článek "Mark Boyle - můj rok bez peněz". Už už jsem se chystal jít spát, když mi bylo z Hůry dáno a překecal jsem se, abych ještě nahlédl do komentářů. A to bylo přesně ono. Rozhořela se tam velice zajímavá diskuze obsahující několik pěkných myšlenek a zajímavých postojů.


A: ... "Už druhý rok nežiji se systémem.Neplatím sociální ani zdravotní pojištění, nepobírám žádné sociální příspěvky a nenavštěvuji lékaře, ale to již delší čas. Mým jediným majetkem je mobil, který nemá kredit, horské kolo a víra,že to všechno vezme rychlejší obrat než mě budou soudit za to co je mé vrozené právo."

B: re "A": "Je fajn, že se chlubíte tím, že neplatíte zdravotní pojištění a nenavštěvujete lékaře - jste mladý a evidentně žádné větší zdravotní potíže nemáte. Ale co budete dělat, když (to Vám samozřejmě nepřeji) vážně onemocníte, nebo budete mít úraz, to se Vám může stát kdykoliv. Nepůjdete k lékaři a radši zemřete? Např. při zlomenině si prostě přiložíte doma vyrobenou dlahu? Při tržné ráně vytáhnete šitíčko? A to jsou ty méně vážné úrazy. Když Vás záchranka poveze do nemocnice, budete křičet, ať Vás okamžitě vyloží?
Se spoustou věcí v tomto systému nesouhlasím, nicméně zdravotní pojištění si neplatíme, abychom chodili k lékaři s rýmou apod., to si všichni dokáží vyléčit sami, ale právě pro tyto vážné případy?
Máte pro tyto případy našetřeno opravdu hodně peněz, nebo Vám to pak budou platit ostatní?
A promiňte, ale je také vidět, že nemáte děti, bez nich je lehké být frajer.."

C: re "B": "Až začnu být nemocný, začnu tento systém zneužívat jako cigáni. Tento systém nic jiného, než být zneužíván, nezaslouží! Bo lidi si myslí a věří tomu, že si platí doktory a šetří na důchody a přitom jejich peníze rozkrádají čur*ci, jejichž jména ani netřeba psát a zbytek jde na války, které já rozhodně nechci sponzorovat. Jo a ještě se z toho platí fízli, které já taky nemusím, protože všechno probíhá jak má a jakýkoliv dozor je zbytečný."

A: re "B": "Paní "B".Velmi mě mrzí,že vám nemohu odpovědět k vaší spokojenosti. Lidé jako Vy reagují na komentáře jako je můj z jednoho prostého důvodu (podotýkám podrážděně),protože je samotné štve,že se nedokáží osvobodit od těch věcí,které jsem popsal. Nemám vám to za zlé a tak prosím pro příště neútočte. Já člověku jako vy nedokáži vysvětlit,že nic není náhoda a,že to jestli si zlomíte nohu nebo onemocníte nějakou závažnou chorobou je jen otázka víry a zdravého ducha ve Vás,poněvadž na tomto světě se nic neděje náhodou.Sám se zabývám léčitelstvím a mám přátelé,kteří mají obdobné zájmy,a kteří mi pro případ,že bych se rozhodl přidat do svého života tuto zkušenost,po které mimochodem opravdu netoužím,čili ji můžu s největší pravděpodobností zcela vypustit,ochotně a bez nároku na finanční kompenzaci pomohou. Přeji vám brzké procitnutí z vaší Nutnosti. A budu se těšit na shledanou ve světě,kde tyto potřeby již nemají žádnou hodnotu. Buďte s Bohem a šťastná.

P.S.
Pro vaši informaci mám dva syny. Moc je miluji a denně děkuji,že mě dovolil být šťastným otcem."

D: re "A": "Nemohu si odpustit malou poznámku ke zdravotnímu pojištění: měli bychom ho platit všichni tak, jak to žádá zákon země, ve které žijeme. Rozumím tomu, že vy konkrétně snad, nebudete-li chtít ve svém životě určitou zkušenost (např. zlomenou nožku), nebudete ji mít. Avšak zdravotní pojištění neplatíme jen kvůli svým vlastním nožkám, ale taky kvůli nožkám a jiným částem těl našich bližních, kteří svůj životní program nedrží v rukou tak pevně jako vy. Prostě výše pojistného není přímo úměrná nemocnosti plátce, je to (měl by to být?) takový velkorysý systém vzájemné solidarity."

A: re "D": " Má milá,upřednostňuji svobodnou vůli každého jednotlivce.Možná se mýlím a podle vašich slov jsem nejspíše sobecký,ale i já mám na výběr a zvolil jsem.Opouštím svět 1.0 dobrovolně a s nadšením.Kdo zůstává Bůh s ním.Další level samozřejmě počítá se solidaritou....je to vlastně samotná podstata nového světa,ale nepočítá se zlomeninami. :D Jste moc milá a doufám,že jsem se vás nikterak nedotkl.Slunce v duši."

....

E: "Také neplatím, myslím, že člověk má mít právo si zvolit jestli si chce zdravotní platit a nebo ne, já u doktora nebyla již 10 let. Nechápu tedy proč bych si měla zdravotní platit. To že se mi něco stane, oukej, buď půjdu za léčitelem a nebo hold umřu;)... Protože, co má se stát stane se. A bude to jen a jen moje věc. Ne věc ostatních;) Jsem zodpovědná sama za sebe a tady pán určitě taky ;)"

A: re "E": " Děkujíííí za pochopení.Jen tak dál držím vám pěsti."

F: re "E": "Váš názor na zdraví a pojištění chápu. Nicméně vědomé porušení zákona je pro mne osobně už trochu silné kafe. Dnes jsem dostal od účetního upozornění na povinnou lékařskou prohlídku při nástupu do zaměstnání a dokonce i při uzavřeni dohody o provedení práce s odkazem na http://www.podnikatel.cz/clanky/vstupni-lekarska-prohlidka-od-dubna-2012-i-u-dohod/ Osobně si myslím, že by se měla prosazovat změna v zákonech, nikoliv bojkotovat zákony, které se mi nelíbí. Tím se totiž nezbavujete zodpovědnosti. Znám několik lidí, kteří podobným rebelským postojem se dostali do velkých finančních potíží a několik let spláceli povinné poplatky i s úroky."

E: re "F": "Nemám moc k tomu co říct, jsem si vědoma všeho. A je to jen o tom, že nás chtějí mít všechny zmapované. O ničem jiném. Chtějí vědět, kde jste, co děláte, kolik dostáváte peněz apod. Prostě všechno. Proto zavádějí takové věci. Zákony jsem nevymyslela. A nesouhlasím s nimi a asi neumím jinak jednat než takto. :) Nevím jak jinak bych měla změnit ten zákon, že nechci si platit zdravotní pojištění. Ale chápu Vás. Vás všechny, kteří jste "poctivý". :) Já třeba pracuji za ubytování a stravu a občasné kapesné a jsem velice spokojena. O něčem jiném to je, když má člověk už rodinu, to pak zas musí člověk myslet jinak. Ale já jsem zatím svobodná, bezdětná. Takže se mi to kecá;) :D... Takže vlastně žiju bez peněz :) Super :D.
Jediné zákony které pro mě existují jsou zákony univerza. A ty etické. To že neplatím nepočítám do etikety, protože já jsem poctivý člověk a jsem vždy tam, kde jsou potřeba lidi jako já. Protože né každý zaměstnavatel si může dovolit platit výplaty, ale zaměstnance potřebuje. TAk si navzájem vypomůžeme a je nám krásně. A mám opravdu vše co potřebuji :)"

A: re "E": "Plně souhlasím a vážím si vás.A ještě malý příspěvek pro pochybovače : ,,Vážení ovčané,žijte si z řetězem kolem krku a v ohradách,když je to vaše vůle,ale nebečte na lvy,že chtějí svou svobodu,děkuji."

F: re "E": "Ať Vám ten optimizmus vydrží. Předpokládám, že v rámci etických zásad nehodláte čerpat z toho špatného systému, do kterého nic nedáváte, tzn. žádný důchod, žádné nemocenské ani lékařské ošetření. Pomůžete si sama nebo snad ten zaměstnavatel, co nemá na výplaty?
re "A": "Ta poznamka o lvech a ovcich nebyla moc pekna pane "A"."

E: re "F": "Ano předpokládáte dobře, alespoň, já nehodlám po státu nic chtít. ;)... zaměstnavatel platí obrovské energie(voda, elektřina), platí daně, a kdo ví co ještě v tom já se moc nevyznám a hold na obrovské výplaty nezbývá, a tak je rád za takové lidi jako jsem já. A já si tuhle cestu zvolila a tak jí kráčím. Pochybuji že po smrti budu tam někde řešit, že jsem něco neplatila. myslím, že jsou tu zásadnější věci :) Ale je to každého věc. :)
Ale třeba se také úplně mýlím, i taková je možnost. Nekonečno možností ♥ ∞ ♥"

A: re "F": "To mě upřímně mrzí,ale každý máme na výběr na,které straně ohrady chce být.Jestli uvnitř nebo vně.A ještě tedy naposledy k systému.Nepobírám od státu žádné příspěvky a nemám to v plánu a taky nemám v plánu živit tu bandu choromyslných zlodějů.K doktorovi nechodí,proč taky,jsem zdráv a začínat s tím nebudu tím jsem si zcela jist.Přeji krásný květinami provoněný a sluncem zalitý den."

F: re "E": "Já s tímto přístupem žádný problém nemám. Zní mi sice trochu extrémní, ale jak píšete "je to každého věc" a pak ještě tak trochu věc toho systému, který má kární složku. Berete na sebe určité riziko a je skvělé, že si ho uvědomujete. Po smrti toto určitě řešit nebudete, ale s velkou pravděpodobností to budete řešit ještě před smrtí. Nicméně ani v tom nevidím problém pro člověka, který ví co děla."

A: re "F": "Nesýčkujte.Máme v plánu změnit tenhle svět a nebudeme se ptát na svolení. :)"

F: re "A": "V pohodě, ano, máme na výběr. Tím, že neplatíte pojištění ale neunikáte z ohrady zvané ČR, nezbavujete se rizika pokuty ani zákonné zodpovědnosti. Tato planeta je dávno rozdělena na takové ohrady. Možná se to časem změní... doufám.
Děkuji za přání, nápodobně :)"

A: re "F": " už se to děje možná,že je to i slyšet. :)))"

G: re "A": "a len malý, bez urážky, ad k tým ovciam a levom, tiež sa mi to zdalo trochu prisilné. Moj názor je, že sme všetci na jednej lodi :)
úprimne by ma zaujímal Váš názor na túto zmenu, ktorá nastáva a ktorú podľa mňa tiež každý počuje."

A: re "G": "Dobrý den, a co přesně by vás zajímalo?"

G: re "A": "V čom konkrétne, aj nekonkrétne, sa podľa Vás svet mení? :)"

A: re "G": " Ne jenom náš svět,ale celý vesmír.Začíná se nám utvářet úplně nová realita.Jistě jste již slyšel o transformaci ze tři D do pět D."

G: re "A": "už som o tom počul, čítal, ale nikdy nič konkrétne. Nič o tom, ako to prebehne, čo to vlastne bude obnášať, aké zmeny to do existencie a bytia privedie."

A: re "G": " Změní se naprosto vše a to od základu.Začneme konečně fungovat tak jak jsme byli stvoření a to v lásce.Můžeme to časem probrat na face booku. Je to široké téma."


Je tam toho schováno opravdu hodně...

Žádné komentáře:

Okomentovat