neděle 7. dubna 2013

Petr Hynek: Jediným smyslem je vykvést...

Někdy mám pocit, že bereme ten život moc složitě.
Ale dnešní doba taková je – hóóódně složitá.
Všechno se zrychluje, počet vědomostí roste, informace nás zahlcují ze všech stran, jsou na nás kladeny stále větší nároky, máme pocit, že nestíháme...
Ale je opravdu nutné přizpůsobovat se tlaku okolí, podléhat reklamě a falešným prorokům „moderní“ doby?
Co když je náš životní cíl mnohem jednodušší, prostší?
Každé zvíře intuitivně cítí, že musí po sobě zanechat potomstvo, pro zachování rodu.
Každá rostlina ví, že jejím jediným úkolem je vykvést a postarat se o reprodukci.
Co je člověk, že si uzurpuje právo dobyvatele, bořitele, právo lži a klamu, právo rozmařilosti, sexuální bezuzdnosti, právo na půdu i prach, z kterého vzešel a v který se zas obrátí?
Co když je naším jediným smyslem taky jenom prostě „vykvést“ a zanechat po sobě to nejlepší?
Nikdy nám nic nepatřilo a patřit nebude, to je jenom iluze a klam.
To nejlepší a vlastně všechno máme v sobě.
Teď stačí už prostě jenom – vykvést :-)


Petr Hynek

4 komentáře:

  1. Ve třetím řádku mám překlep - má být "Všechno". Ale i překlepy patří k životu, nebo ne? :-)
    A konečně slunce nad hlavou... Super!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Opraveno. :-) Ale vidíš, nevšiml jsem si, protože to je zrovna takový ten milý překlep, co si člověk automaticky během čten opraví, aniž by si to uvědomoval. :-)

      Já se také přidávám k radosti ze Slunce! Už to bylo třeba. :-)

      Patrik

      Vymazat
  2. Překlep nepřeklep, pánové, tato slova pokládám za perly, je to zase další text, ke kterému nemám co dodat, jen poděkovat. . . iva

    OdpovědětVymazat
  3. Uvědomovat si, že jsme v tuto chvíli v tento čas na tom nejsprávnějším místě, i přesto že to právě teď a právě tady nejvíce bolí, je ta nejlepší věc, co bychom měli udělat. Ono to s tím souvisí - jen přijímat, přijímat a nebouřit se. Čím jsem starší a mám víc za sebou, tím zjišťuji, že všude, kde jsem byl, v jakých situacích jsem se ocitl, tak vše mělo svůj smysl. Dokonce i za ty průsery začínám být vděčný.
    Toliko jenom malé doplnění krásného článku - díky.
    Matess

    OdpovědětVymazat