Ztvárnění letounu Skylon od Reaction Egines při vzletu. |
Reaction Engiens říká, že na tomto letounu je jediná opravdu nová technologie, která takové věci umožní: tj. předchlazovač.
Šéfinženýr Alan Bond v níže uvedeném videu vysvětluje, že vzduch vstupující do nového motorového systému „Sabre“ by mohl být zchlazen o více než 1 000 stupňů Celsia za 0,01 sekundy.
Vyšší výkon = vyšší rychlost. Dost na to, aby letěl 5 Machů, tj. pětinásobek rychlosti zvuku, „dost snadno,“ říká Bond.
The Telegraph tuto technologii vysvětlil už v článku z konce roku 2012:
"Tou průlomovou technologií je chladicí systém, který využívá soustavu slaboučkých trubiček uspořádanou podle vzoru „víru“, a vyplněný kapalným heliem, aby odváděl teplo ze vzduchu a chladil jej na minus 150°C, než vstoupí do motoru.Tato společnost doufá, že nakonec své chladící technologie využije k postavení letounu, co bude dopravovat 300 cestujících a poletí jako raketa. To bude „transformace na vysokorychlostní aviatiku,“ říká Bond s dodatkem, že „v tomhle nemáme konkurenci. Jsme unikátní.“
Za normálních podmínek by to způsobilo vymrznutí vlhkosti ze vzduchu s pokrytím motoru námrazou, tato společnost však rovněž vyvinula metodu, která zabraňuje, aby k tomuto došlo."
Samotný letoun bude na délku měřit 276 stop (84 m) a jmenovat se bude Skylon. Vzlétat bude horizontálně (jako letadlo), což oproti standardní raketě usnadní znovu-použitelnost. Navíc ale k cenovce 1,1 miliardy dolarů za každý, má ještě jeden velký nedostatek: Skylon nemá žádná okna, což je hlavní potíž pro ty natěšené, že se proletí vesmírem.
U společnosti teď probíhá proces testování tohoto systému.
Testovací let Skylonu je plánován na rok 2019.
Poznámka: čeští a slovenští techničtí nadšenci o Skylonu diskutují zpravidla na stránkách Kosmoklubu.
Překlad: Miroslav Pavlíček
Zdroj: AC24
Původní zdroj: businessinsider.com
Vystavil: Mates
Zdravím chalani - 2 roky prázdnin ? :-)) B
OdpovědětVymazat